Автомобили
Нова надежда за Opel
Французи ще спасяват закъсалата германска марка, която вече е част от PSA

Карлос Таварес от PSA (вляво), Карл-Томас Нойман от Opel (в средата) и Дан Аман от General Motors си стиснаха ръцете по сделката на 7 март тази година .
.
Автомобилният сектор се готви за по-строги екологични разпоредби
Световните автомобилопроизводители, засегнати от скандалите с манипулираните данни за отделяните вредни газове, се впускат в надпреварата за намаляване на емисиите на въглероден диоксид на фона на въвеждането на по-строги екологични норми, информира Франс прес.

Автомобилопроизводителите отбелязват края на кризата в сектора. Продажбите в Европа скочиха до равнища, които последно са били отчитани през 2008 година преди световната финансова криза.

Черни облаци обаче се събират на хоризонта пред сектора заради скандалите с емисиите, особено с водещия европейски автомобилопроизводител Volkswagen. А пътят към възстановяването ще бъде осеян с небивали усилия срещу замърсяването на околната среда, включващи и безпрецедентни разходи.

Европейските разпоредби за двигателите с вътрешно горене ще продължат да стават все по-строги.

Продажбите на автомобили с по-чисти технологии все още са ниски - електромобилите представляват едва 1,2 процента от продажбите на нови коли в ЕС през 2015 година, според Европейската агенция за околната среда.

Volkswagen призна през 2015 година, че е инсталирал софтуер в 11 милиона дизелов автомобили, с помощта на който са занижавани равнищата на отделяните вреди вещества при тестови условия спрямо реалните.

Сега автомобилопроизводителите ще трябва да се насочат към двигатели, които отделят под 95 грама въглероден диоксид на километър до 2021 година, за да спазят европейските изисквания, спрямо 130 грама през 2015 година.

Автомобилопроизводителите, които не успеят да покрият изискванията за въглеродния диоксид, ограничавайки разхода на бензин до 4,1 литра на 100 километра, а на дизела до 3,6 литра на 100 километра, ще трябва да плащат 95 евро за всеки допълнителен грам въглероден диоксид, отделен от всяка кола, евентуално в допълнение към глоби на стойност десетки милиони евро.

Шефовете, които имат нужда да си починат от наболелите проблеми, свързани с правила и пари, винаги могат да се насладят на блясъка, с който е известен женевският автомобилен салон.

Легендарните Ferrari, Lamborghini, Pagani, McLaren и Bentley са избрали Женева, за да представят новите си модели.  Renault показва последната си версия на спорния автомобил Alpine A110.

Най-голям шум обаче може да предизвикат т. нар. кросоувъри (CUV).

Сегметът, включващ модерни градски автомобили, представлява сега близо 30 процента от европейския автомобилен пазар, като негови представители са Volvo XC60, Citroen C-Aircross, DS7 Crossback и Land Rover Velar.

Около 180 изложители представят 900 автомобила на 10-дневното изложение, което отвори врати за широката публика на 9 март. Миналата година автомобилният салон привлече 687 000 посетители.
.
.
.