Тенденции
Да откриеш непознатия Париж
Традиционните туристически обиколки са скучни и нежелани

Човек лесно може да се загуби из уличките на Монмартър.
.
Игра на рейтинги

 
Паулине Зикман, ДПА

Онлайн отзивите за хотелите играят огромна роля, когато хората, планиращи ваканцията си, избират къде да си направят резервация. Туристите се доверяват доста на, както изглежда, „нефилтрираните" мнения на другите.

Когато обаче се ровим из онлайн порталите за пътешествия става ясно, че рядко могат да се видят наистина лоши мнения.

Иновативната стойност на онлайн порталите за оценка на хотели намалява в сравнение с по-рано, казва Аксел Йоквер, който е експерт по онлайн туризъм.

Вече не съществува революционната мощ. Индивидуалният рейтинг губи значимостта си", казва той. „Същевременно всеки хотел разбра, че модерният маркетинг не може да функционира без рейтинги", допълва специалистът.

Описанията в сайтовете са така моделирани, че всеки хотел да изглежда колкото се може по-добре, сякаш предлага по нещо за всеки тип турист.

Ако един хотел има 99 % положителен рейтинг, трябва да внимавате. Хотелите нямат всичко за всеки", предупреждава той. Изискванията на туристите просто са прекалено много и прекалено разнообразни.

Въпреки това обаче рейтингите са много важни за пътуващите. „Туристите имат доверие на другите туристи", отбелязва Сузане Нгуен, говорителка на онлайн сайта Tripadvisor.

Според проучване на германската информационна технологична асоциация Bitkom през март 2016 година около 28 % от всички туристи са обърнали внимание на онлайн рейтингите, когато са си резервирали хотел.

Платените материали играят пренебрежимо малка роля, казва Йоквер. Според него проблемът е другаде: „Някои от рейтингите са в сивата зона". Това се случва, когато операторите на хотела мотивират определени гости да дадат мнението си - хора, за които хотелът знае, че са изключително доволни от престоя си.

Сайтовете за отзиви обикновено предоставят оскъдна информация за човека, даващ мнение, обяснява Йоквер, като често се посочват само най-основни данни. Възрастта и полът обаче не са достатъчни, за да се определи дали коментарът съответства на човека, който търси хотел.

И принц Чарлз, и Ози Озбърн са британци и са на една и съща възраст, но със сигурност имат различна представа за това какъв е идеалният хотел", изтъква Йоквер.

Самият Йоквер е участвал активно в създаването на сайта Holidaycheck и знае от първа ръка, че такива портали все още имат нужда от много работа преди да могат ефективно да отговорят на нуждите на туриста.

В бъдеще филтрите би трябвало да бъдат по-масово използвани", казва той. „Огромно количество мнения не са особено полезни", допълва Йоквер.

По-добрият вариант е да се прави разлика между типовете туристи - било то пътуващ сам бизнесмен или пък семейство с деца.

Започват да се насочват усилия в тази посока. В бъдеще филтрите ще бъдат още по-добри в откриването на мечтания от вас хотел, твърди той.

.
.
.