Книгите
Олигарси на прицел
Убийствен коктейл от трилър, драма и екшън в шедьовъра „Пирът на зверовете”

Освен известен прозаик Доминик Мезон (1971 г.) е редактор и преводач на комикси.
.
Маската на буржоазната благопристойност

Най-забележителната творба на Октав Мирбо вижда бял свят през 1900 г. и тутакси е обявена за скандално четиво.
Скандално четиво - така критиката определя романа „Дневникът на една камериерка” на Октав Мирбо (издателство „Колибри”), който в момента прелистваме. Прекарал дълги години в забвение, Октав Мирбо буквално е преоткрит от водещия литературен и артистичен авангард на XX век. Прочут френски журналист, художествен критик, памфлетист, романист и драматург, съвременник на Зола, Мопасан и Доде, той е автор на романи като „Абат Жюл”, „Голгота”, „Градината на мъченията” и „Дневникът на една камериерка”. Първоначално причисляван към школата на натуралистите, днес Мирбо е оценен по достойнство като предтеча на модернизма, разчупил романовите кодове на натурализма и отредил ключово място на субективността в разказ от първо лице, скъсващ с условности като правдивост, благоприличие и „реализъм”.

Действието на творбата, която сега ви представяме ни пренася в Нормандия, в „затънтено провинциално кътче”. В три часа следобед, в един мек дъждовен и сив септемврийски ден, Селестин заема новото си работно място. Дванайсетото за две години. Чрез дръзкия и саморазголващ разказ на съблазнителната камериерка писателят сваля маската на буржоазната благопристойност в безжалостна сатира на провинциалните и парижките нрави, с надигащия се след аферата Драйфус антисемитизъм и национализъм.

Романът е обект на множество екранни и театрални адаптации - от първата екранизация на Жан Реноар (1946), през великолепния едноименен филм на Луис Бунюел (1964), с Жана Моро и Мишел Пиколи, до най-новата екранна версия на Беноа Жако (2015), с Леа Сейду и Венсан Лендон в главните роли.
.
Приказка за любов, похот, измама и мъст

Доказаният бестселър е своеобразна приказка за любов, похот, завист, измама и отмъщение.
В романа „Треска за лалета” (ИК „Сиела”), екранизацията на който ще превземе киносалоните у нас от 27 октомври, британската писателка Дебора Могак ни пренася в далечния XVII век в Холандия, където манията по лалетата е в разгара си, възрастен търговец и младата му красива и отегчена съпруга решават да си направят семеен портрет, а художникът на този портрет е не просто талантлив творец, но и красив млад мъж. Колко висока може да бъде цената на любовта? Какво ще породи този любовен триъгълник? Книгата, която вдъхновява едноименния филм с Алисия Викандер, Кристоф Валц, Кара Делевин и Джуди Денч е своеобразна приказка за любов, похот, завист, измама и отмъщение. ”

Още преди новината за филма да се появи на страниците на IMDb и да прикове вниманието на любителите на киното с имена като Алисия Викандер и Кристоф Валц в главните роли, романът „Треска за лалета” от английската писателка Дебора Могак прави фурор на световния книжния пазар.

Сюжетът ни праща в 30-те години на XVII век в просмукания с мъгла Амстердам, където манията по наскоро внесените от Турция лалета възпламенява страстите и кара хората да губят разсъдъка си. Градът е започнал да търгува с лалета и цените на най-редките сортове са скочили до небесата. Традиционно сдържаните холандци залагат каквото имат, копнеейки за огромните богатства, които крехките цветя могат да им донесат. За богатия възрастен търговец Корнелис Сандвоорт обаче извор на щастие не са лалетата, а неговата красива млада съпруга. Той поръчва на талантливия 36-годишен художник Ян ван Лоос да им нарисува семеен портрет, който да увековечи фамилната идилия. Неочаквано между твореца и момичето пламва скрита, но неудържима страст. Докато той работи по портрета, наяве излизат амбиции, желания, мечти. Лъжите се трупат една след друга и подготвят сцената на вълнуващата кулминация.

„Треска за лалета” е едновременно исторически роман, любовна история, комедия от грешки и извор на интересна информация за етиката, религиозния живот, естетиката и търговията в Холандия през XVII век.
.
Насаме с детектив Бош

Хари Бош е отново на линия, при това навреме. Конъли не пести откъм напрежение – той грабва от първата страница и не пуска до самия край.
Уникална колекция от неиздавани досега разкази на големия Майкъл Конъли, който познава кухнята на полицията и улиците на Лос Анджелис така добре, както собственото си име. В някои от тези завладяващи и незабравими истории ще видите детектив Хари Бош в първия му случай, както и в разследвания, обхващащи цялата легендарна кариера на детектива. Независимо дали се връща към стар случай, или върви по прясна следа, Бош неуморно преследва целта си и се оглежда за „издайниче”. На вашето внимание: „Ъгъл на разследване” на Майкъл Конъли (ИК „Бард”).
.
.
.